דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחה של אמא 

מאת    [ 17/11/2014 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 2931 פעמים ]

כידוע, אימהות מעוררת מהפכה גדולה בחיי אישה. ומה משתנה באישה בדיוק? על מה בדיוק עליה לוותר? מהו המתרחש מחדש באישה כאשר היא נעשית אימא, לקראת מה עליה להתכונן?

על פי חכמת הקבלה האישה ההופכת לאמא, עוברת ממדרגת אדם בודד לדרגת מערכת, ונכנסת לתוכה. ואם לפניכן היא חשה עצמה כאינדיבידואל, שלא קשורה לאף - אחד חוץ מביתה, הוריה, בעלה, ואז ברגע שיולדת את תינוקה היא חשה את עצמה כתלותית, קשורה ואף שבויה על ידי התינוק שלה שמצוי עכשיו בחיקה, שמחייב ושקושר אותה, ומרכז תשומת הלב המלאה שלה ומשעבד אותה כל כך, עד שבעולם כולו אין לה דבר שחשוב יותר מהדאגה עליו. כשאני, הרב ד"ר מיכאל לייטמן יוצא לטיול בפארק, אני מבחין בנשים הצעירות שיושבות על ספסלים עם העגלות ומשוחחות להן ביניהן. כל אחת מהן, בעת שמשוחחת עם אחרות, מביטה בתינוקה כל הזמן: אולי חסר לו דבר מה? אולי לעשות דבר נוסף למענו? כך בלי הפסקה.

תינוק גם אינו דורש כזו תשומת - לב, אך הטבע האימהי שיש לה הוא המחייב אותה לדאוג לו ללא הפסקה. תאר לעצמך מצב בו היה עלינו להציב לצד כל אם שוטר לפקח עליה, שלא תשאיר את תינוק... מצב זה הוא בלתי - אפשרי. אך כוח הטבע המתעורר באישה לאחר שיולדת דוקא, זהו כוח גדול ביותר. זה כוח מוליד חיים ומעורר. אין כוח עוצמתי, המפתח תלות ואהבה, קשר ודאגה, מאשר הכוח שנולד באישה כלפי תינוקה. למרות שבהמשך כוח זה נחלש אט אט, ומקבל צורות אחרות, כי האם יכולה ללדת ילדים נוספים ועליה להקדיש את הזמן לכולם. אך מכל רצונות האדם, תלות האם בתינוק ודאגתה אליו היא מעל כולם בדרגות רבות. כי מכל שאר רצונותיה; לאוכל, למין, למשפחה, לעושר ולכבוד, רצון זה לטפל בתינוק, להתקשר איתו, קודם לכל ועולה בערך מעל לכולם. אני מתעכב על כך, כי כדי להביא את האנושות כולה לאיזון עם הטבע, שבכך תלויה התקדמותנו הטובה כאנושות לעתידנו הנפלא, ועלינו להשתמש בכוח זה. כיוון שהוא טבעי, אנו לא חייבים לחפש משהו מלאכותי.

אנו צריכים דבר אחד בלבד: לאסוף את כל האימהות ולהסביר להן באופן פשוט ומשכנע, ששיטה אינטגרלית זו: חכמת הקבלה שעליה אנו ממליצים לעולם, היא הדבר הכי טוב, היחידי, שיבטיח לילדיהן עתיד מופלא, בריא ובטוח. אנו חייבים להסביר לכל אם, לטובתה האישית ולטובת התינוק שלה, איזו מערכת קשרים עלינו ליצור בחברה האנושית, מה כולנו יחדיו צריכים להכין על מנת שתינוק זה יקבל עולם מופלא ומלא טוב, ושיהיה תואם לעולם הזה ולהתקדם בו בצורה כזו, כמו שאמו היתה חולמת עבורו. ואין צורך לשכנע את האמהות בדבר, רק צריך לתת הסבר לכל אם מהו העולם הטוב ביותר לתינוקה, ומה עלינו לבנות כדי שתינוקה יהיה בסביבה טובה. אז לא נידרש יותר לשום דבר. שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, מהתוכנית חיים חדשים, שיחה 373, ב 15 למאי 2014.

חנות ספרים אונליין - קבלה לעם

 

 

ספר "הכל יחסים -מיכאל לייטמן" בחנות הספרים הוירטואלית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב